نائب‌رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ایران در حال حاضر در بدترین شرایط تحریمی قرار دارد و شرکت توانیر نیز امکان به‌روزرسانی نیروگاه‌های خود را ندارد بنابراین بهترین راهکار قطع استخراج رمزارز است.

استخراج رمز ارز برق خانه‌ها و بازار را برد

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا فرجی تهرانی افزود: کشور ما زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمز ارز را ندارد.

 نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با قطع برق مواد غذایی سوپرمارکت‌ها فاسد شده است. اکنون علت اصلی قطع برق استفاده قانونی از این منبع انرژی برای استخراج رمز ارزهاست. ایران در حال حاضر در بدترین شرایط تحریمی قرار دارد و شرکت توانیر نیز امکان به‌روزرسانی نیروگاه‌های خود را ندارد بنابراین بهترین راهکار قطع استخراج رمزارز است چرا که کشور ما زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمز ارز را ندارد. 

وی افزود: خاموشی راهکار همیشگی توانیر برای حل ابرچالش کشور است. قطعی برق در تابستان قصه تلخ تکراری این مردم است که سال‌هاست با آن دست‌و پنجه نرم می‌کنند و دولت تنها راهکار خاموشی برنامه‌ریزی‌شده را اجرایی کرده و در ساعاتی از روز برق اصناف، ادارات و شرکت‌ها قطع می‌شود. این در حالی است که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ مسئولین وعده  خداحافظی با قطعی برق در تابستان وعده داده بودند. حال بازارهای سوت و کور در این وضعیت مگس‌پرانی ساعات بسیاری را در خاموشی به سر می‌برند و این موضوع آسیب زیادی به اقتصاد آن‌ها وارد می‌کند. 

فرجی تهرانی ادامه داد: حال جای سوال است که چرا باید مردم، مشاغل و ادارات دولتی به دلیل برداشت رمز ارز، ضرر و زیان بسیاری را متحمل شوند؟ قلب تپنده کشور، تهران اکنون دچار معضل بزرگی است که منجر به آسیب‌های اقتصادی و  اجتماعی بسیاری می‌شود. ما مشکلات پیش روی توانیر را درک می‌کنیم و معتقدیم بهترین راهکار قطع فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال است.

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه قطعی برق فاجعه‌ای بزرگ برای فعالان اقتصادی دارد، اظهار کرد: قطعی برق علاوه بر کاهش تولید و افزایش هزینه آن بار روانی بسیاری ایجاد می‌کند. برای نمونه از کار افتادن سیستم‌های سرمایشی راندمان نیروی کار را به سرعت کاهش می‌دهد. 

وی با اشاره به صنوفی که برق نیاز حیاتی آنهاست، گفت: از سوی دیگر برخی از صنوف به طور مستقیم با برق سروکار دارند در نتیجه ممکن است در ادامه قطعی برق یخچال یک واحد صنفی که مواد غذایی می‌فروشد از کار افتاده و در ادامه فساد مواد غذایی را شاهد باشیم که ضرر مالی بسیاری برای واحد صنفی دارد. همچنین ممکن است افراد گمان را بر عدم فساد موادغذایی گذاشته و ناخواسته موجب خسارات جانی و غیر قابل جبران نیز بشوند. 

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با توجه به راهکار کاهش ساعات ادارات برای جبران کسری برق گفت: کاهش ساعات کار که دولت آن را به عنوان راهکار انجام می‌دهد، موفقیت‌آمیز نیست و قرار نیست بابت اینکه برخی منفعت شخصی می‌برند باقی افراد با چالش‌هایی چون خاموشی دست و پنجه نرم کنند. 

فرجی با اشاره به استفاده از برق برای استخراج رمزارز اظهار کرد: بهمن سال ۱۴۰۲ رئیس اداره برق تهران اعلام کرد با مدیریت توانیر در تابستان ۱۴۰۲ قطعی برق نداشتیم که این صحبت کاملا درست بود اما این موضوع ارتباطی با مدیریت توانیر نداشت چراکه در طی سال هیچ‌گونه اقدامی در راستای افزایش تامین برق مانند افزایش نیروگاه‌های خورشیدی صورت نگرفته بود. علت اصلی عدم قطعی برق در تابستان ۱۴۰۲ نیز این بود که رمز ارز در آن مدت در بدترین شرایط ممکن بود و استخراج آن به پرداخت هزینه انرژی نمی‌ارزید در نتیجه با کاهش برداشت رمز ارز مواجه بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.